سندروم پیش از قاعدگی

همه چیز درباره سندروم پیشاز قاعدگی

یک جراح و متخصص زنان گفت: در زنانی که دچار کمبود و کاهش مصرف ویتامین B بویژه ویتامین B6 و ریبوفلاوین ویتامین‌B2 هستند خطر ابتلا به علائم سندرم قبل از قاعدگی 35 درصد بیشتر است.

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه علت بروز سندرم پیشاز قاعدگی بر همخوردن تعادل هورمونی استروژن و پروژسترون در زنان است، گفت: از شایعترین علائم این سندرم میتوان دلشوره، ناپایداری خلقی، تحریکپذیری، تنش عصبی، سردرد، میل شدید به خوردن شیرینی، افزایش اشتها، تپش قلب، سرگیجه و گاهی افزایشوزن، ورم دست یا حساسیت پستانها، احساس ورم و نفخ شکم، افسردگی، ضعفحافظه و بیخوابی را نام برد.

وی با اشاره به پژوهشهای محققان آمریکایی گفت: این محققان تعداد 1000 زن را که دچار سندرم قبل از قاعدگی بودند مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند که این زنان دچار کمبود و کاهش مصرف ویتامین بویژه ویتامین B6 و ریبوفلاوین ویتامین‌B2 که وجود این دو ویتامین و کاهش آن خطر ابتلا به علائم سندرم قبل از قاعدگی را تا 35 درصد دراین زنان دربردارد.

این جراح و متخصص زنان گفت: در این تحقیق مشخص شد که دو ویتامین B6 و B2 به نحوی ممکناست انتقال دهندههای عصبی علائم سندرم پیشاز قاعدگی را افزایش دهند.

هاشمیان نایینی یادآور شد: با خوردن این ویتامینها میتوان این علائم را 25 تا 35 درصد کاهش داد، لذا توصیه میشود که در رژیمغذایی این دو ویتامین مصرف شود.

وی گفت: موادی که شامل این ویتامینها هستند شامل حبوبات، لوبیا سفید و سیاه، لوبیا چینی، لوبیای مرمری، عدس و نخودفرنگی است که در واقع فقط یک فنجان لوبیا سفید و سیاه تامینکننده 28 درصد از مقدار توصیه شده روزانه برای ویتامین B6 است.

هاشمیان نایینی گفت: در این تحقیق آمده است که خوردن یک فنجان اسفناج تامینکننده 15 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه برای ویتامین‌ B6 و 25 درصد ویتامین B2 است.

این جراح و متخصص زنان در ادامه گفت: ماست نیز مادهتامینکننده32 درصد از میزان مورد نیاز از این ویتامین و همچنین کلسیم و ویتامینD دو مادهمغذی برای کاهش سندرم پیشاز قاعدگی است.

وی گفت: در این تحقیق آمده است که یک وعده ماهی تن یا قزلآلا 38 درصد یعنی بخش عظیمی از میزان توصیه شده روزانه ویتامین B6 را تامین میکند.

هاشمیان نایینی با تاکید بر اینکه ورزش صبحگاهی نیز تاثیر بسزایی در کاهش نشانه های سندروم پیش از قاعدگی دارد، گفت: باید زنان از خوردن کافئین، نمک و شکر مصنوعی خودداری کنند. چون در این زمان پرخاشگری در آنها زیاد میشود و گاهی احتیاج است که با پزشک روانشناس بالینی مشورت کنند تا مشکلات آنها کاهش یابد.

لینک خبر : خبرگزاری ایسنا

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی 4641 بازدید 1396/02/06 0 نظر

دیدگاه کاربران

;





;

اطلاعات و دسترسی ها

ساعات کاری مطب  :

شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

3 بعدازظهر تا 9 شب

یکشنبه و سه شنبه

8:30 صبح الی 12 ظهر

شماره تماس مطب

031-46261835

 با ما در شبکه های اجتماعی

 اینستاگرام

 لینکداین

 تویتر

آپارات

 فیس بوک

لینک های مفید

دکتر الهام السادات هاشمیان نائینی - جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی

جستجو در وب سایت

رفتن به بالا

لطفا کمی صبر کنید ...